Egy banknak két arca van. Amikor betétet helyezel el, és amikor hitelt veszel fel. Olykor az egyik nagyon kívánatos a másik pedig förtelmes.
Mézesévek
Lakásra gyűjtöttem, és így szépen gyarapodtak a megtakarításaim. Az Unicredit Bank kiváló helynek tűnt a megtakarításaim fialására. Gyors ügyintézés, könnyen kezelhető internetes banki felület, kiváló kamatok.
Egyszer csak a megtakarításaim elérték azt a szintet, hogy – kiderült – kiemelt ügyfele vagyok a banknak. Kaptam egy dedikált ügyintézőt, akit én hívhattam, ha kellett (nem kellett, hiszen interneten mindent el tudtam intézni), illetve ő is hívogatott “személyes tanácsokat” adva. Úgy éreztem, hogy ezekre a tanácsokra nem nagyon vagyok rászorulva, de nem volt annyira idegfeszítő, hogy izgassam vele magam.
A másik oldal
Sikerült megtalálni a lakást, amire a pénzt tettük félre. Ekkor gondoltam először, hogy én hívom fel a személyes tanácsadómat. Megnyugtatott, hogy adósként is kiemelt ügyfél leszek. Kértem tőle ajánlatot lakáshitelre.
A sebességre nem panaszkodhatok, gyorsan kaptam ajánlatot, amely hajszálpontosan megegyezett az interneten meghirdetett feltételekkel, melyek bármely új ügyfélre vonatkoznak.
Most sem sértődtem meg, inkább az MKB-nál vettem fel 2%-kal jobb THM-mel hitelt – új ügyfélként.
A fekete leves
Eladtam régi lakásomat egy srácnak, aki szintén Unicredit Bank ügyfél volt. Ő vételár egy részét kis részét, 1,8 millió forintot Unicredit hitelből kívánta fedezni, hiszen ő is régi Unicredit ügyfél volt.
Minden szerződés szerint zajlott. Kiköltöztünk a lakásból. A banktól egy fizetési ígérvényt kaptunk, melyet a kiköltözést követően azonnal ki kellett volna fizetniük, hiszen az abban fogalt minden feltételt mindkét fél teljesítette.
A vevőtől a bank már vonta a törlesztőrészletet, ás én még egy hónap után sem kaptam meg az 1,8 millió forintot, pedig az eladóval együtt már minden követ megmozgattunk.
Írtam a hitelező fiókvezetőnek, írtam a panaszkezelésnek, és még akkor is kiemelt ügyfél voltam a banknál (képzeljétek, milyen egy nem kiemelt ügyfél).
Mindenhonnan elnézést kérő, szabadkozó leveleket kaptam, de pénzt nem.
A kifogások
Mindenféle vicces kifogást találtak ki telefonon.
Például azt, hogy megváltoztak a devizahitel szabályai. (A vevő forinthitelt vett fel.)
A következő tréfa az volt, hogy ehhez nekem nincs közöm, hiszen ők a vevővel állnak kapcsolatban. (Hőőő, de hát az ÉN pénzemmel szórakoznak)
Utána azt mondták, hogy csak akkor adnak tájékoztatást, ha a vevő hozzájárul az információadáshoz. A vevő rögtön írt egy emailt.
Erre azt mondták, hogy csak közjegyző előtt hitelesített dokumentummal teheti mindezt.
Írtam egy panaszt az anyabanknak angolul, onnan az jött vissza, hogy megtelt a postaládájuk.
A PSZÁF-nek is szóvá tettem, ott az Unicreditért felelős előadó azt mondta, hogy az nem lehet, hiszen az Unicredit olyan korrekt bank. (Ezt nem akarom kommentálni)
37 nap késés
Végülis 37 nappal később mint kellett volna megérkezett a pénzem.
Küldtek egy bocsánatkérő levelet, ahol nem ismertek be semmilyen felelősséget de azért kárpótlásul küldtek drágának látszó bőr pénztrácát, ami 3 hónap alatt szétszakadt.
A felelősségre vonás
PSZÁF-es előadó “pártatlansága” előrevetítette, hogy nem fognak kivetnivalót találni a bank hozzáállásában, ezért úgy döntöttem, magam hozom meg a legsúlyosabb felelősségre vonást, amit egy szolgáltatóval szemben lehet, felmondtam a bankkal kötött szerződésem, nem vagyok többet Unicredit ügyfél – se kiemelt se kiemeletlen.
Az Unicredit Bankkal közvetve nekem sincs jó tapasztalatom. Szülői házat szerettük volna eladni, a vevők, e banknál akartak felvenni 5 millió forintot. Már tavaly novemberben előzetes “hitelbírálaton” átesett a vevő, hitegették, hogy minden ok. Decemberben aláírtuk a szerződést, amit másnap bevitt a bankba, és vártunk… Január végén megelégelte a srác, hogy semmi fejlemény, bement a bankba, ahol közölték, hogy még hiányzik pár papír… De nem hívták volna fel, mondjuk január elején, hogy még ez meg ez kell!!! Beszerezte a vevő a kért papírokat, de ezek más bankoknál nem kellenek. Megint teltek a hetek, amikor velünk, az eladókkal, olyan szerződés módosítást irattak alá, amilyet még nem láttam. Egyszerre volt meglepő és mulatságos, illetve tök értelmetlen. De aláírtuk, mert már kellett volna nekünk is a pénz. Persze minden héten azt ígérték, hogy hét második felére már “lesz valami”!!! De nem lett semmi. Amikor március elején újabb mondvacsinált papírt akartak velünk aláíratni, a vevő azt mondta, hogy elég, ennyi, vége. Nem érdekli már semmi, ott hagyja ezt a bagázst, átment az OTP-hez és 4 hét alatt meglett a pénz.